Blogi

Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 12

Nädalad 14  ja 15 (13.-14. ja 20.-21. jaanuar 2020) tegevused kirjutan taaskord ühe postituse alla, sest mõlemal puhul kasutasin samu materjale. Jaanuaris, puhanud peadega, võtsime ette viimase täituri õppimise ehk ekraani (PDF ja PowerPoint). Sissejuhatuseks rääkisin kiiresti, et on erinevaid ekraanitüüpe, vaatasime pildid ja videod üle, korraks puudutasin resolutsiooni teemat ning libisesin sujuvalt üle, et robotitel LED Read more about Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 12[…]

Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 11

Nädalad 11-13 (2.-3., 9.-10. ja 16.-17. detsember 2019) võtan kõik kokku ühe postituse alla, sest pühendusime COR3 robotile (nii ehitamisele kui programmeerimisele) ning materjalideks PDF ja PowerPoint. Lisaks mainin ära, et novembri viimasel nädalal käis Diana noori aitamas, millest ma täpsemalt kirjutada ei oska 😛 COR3 roboti ehitamise puhul läheb 1-2 kohtumist (90 minutit), olenevalt noortest. See osa Read more about Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 11[…]

Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 10

Kümnes nädal (18.-19. november 2019) viis meid põnevasse linnaläbimise maailma. Kõige pealt tegime veerandtunnise meeldetuletuse, kuidas mootorid töötavad (PDF ja PowerPoint). Edasi vaatasime kõik koos üle linnaläbimise reeglid ja mati (PDF ja PowerPoint). Peatüki 7.1 puhul üritasin võimalikult palju küsimusi küsida ning lasta noortel selgitada, samas kordasin kõik olulise oma sõnadega üle, sest mootorite osa Read more about Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 10[…]

Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 11

Üheteistkümnes nädal (18.-20. november 2019) kordasime üle hammasrataste teema ning noored said tegeleda vabaehitamisega taaskord, proovides sel korral iseseisvalt hammaslatt- ja tiguülekannet ehitada (PDF ja PowerPoint). Alustasime sellest, et palusin noortel rääkida, mida nad hammasratastest teavad ja mäletavad ning rääkisime olulisemad teemad üle (hammasrattad on erineva suurusega, erineva hammaste arvuga ülekande puhul saame muuta masina kiiremaks või Read more about Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 11[…]

Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 10

Kümnendal nädalal (11.-13. november 2019) läks päris paras aeg programmi osa selgitamisele ja katsetamisele ning mudel on selle võrra kergem ja lühem (PDFja PowerPoint). Enne plokkide juurde asumist rääkisime üldiselt sellest, kuidas sõnumeid saadetakse ning mis võimalused selleks igapäevaelus on. Alles väikese jutuajamise järel liikusin edasi ning selgitasin, millised plokid on WeDo 2.0 tarkvaras sõnumite saatmiseks ning Read more about Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 10[…]

Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 9

Üheksandal nädalal (11.-12. november 2019) jõudsime kahe suure mootori programmeerimiseni (PowerPoint ja PDF). Oluline märkus on, et jätsin vahele peatükid 7.1 (PowerPoint ja PDF), 7.2 (PowerPoint ja PDF) ja 7.3 (PowerPoint ja PDF), sest nägin, et noored hakkavad harjutustest väsima ning esimesel võimalusel tuleb tempo muutus teha. Alguses tuletasime meelde veelkord ja veelkord, kuidas juhtmeid portidesse ühendada, mis on valikud ja mis väärtused Read more about Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 9[…]

Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 9

Üheksas nädal (4.-6. november 2019) andis ülevaate kallutusandurist ning näitas, kuidas teha masinat, millel väga palju jõudu (PDF ja PowerPoint). Enne kallutusanduri juurde asumist uurisin noortelt, mida nad mäletavad eelmisest andurist, mida kasutasime ehk liikumisandurist. Väike meenutamine just noorte enda poolt (mitte minupoolne jutt) on see, mis aitab paremini meelde jätta. Kallutusanduri puhul rääkisime erinevatest asenditest ning kuidas Read more about Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 9[…]

Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 8

Kaheksas nädal (4.-5. november 2019) tähistas suure mootori juurde jõudmist (PowerPoint ja PDF) ning algas sellest, et võrdlesime keskmise ja suure mootori olulisemaid erisusi. Lühidalt kokku võttes saame öelda, et keskmine mootor on kiirem, suur mootor võimsam. Tuletasime veelkord meelde, et mootori ülesanne on võlli liigutamine, mille abil saame kõik muu liikuma panna. Sarnaselt keskmisele mootorile on Read more about Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 8[…]

Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 7

Seitsmes nädal (28.-29. oktoober 2019) näitas noortele, kust leida lisaressursse ning abimaterjale ja andis programmeerimise õppimisest vahepala ehitamise näol (PowerPoint ja PDF). Alguses kordasime üle kõige olulisemad asjad nagu projekt ja programm, salvestamine ja nimede muutmine ning näitasin, et nad saavad alati ise endale “spikri” ette võtta kui miski meelest läinud. Leheküljel 4 näitasin, et meil on Read more about Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 7[…]

Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 8

Kaheksas nädal (28.-30. oktoober 2019) teeb kokkuvõtte hammasülekandest ning paneb proovile noorte iseseisvad ehitusvõimed (PDF ja PowerPoint). Sissejuhatuseks palusin noortel võrrelda erinevaid hammasrattaid ning selgitasin, et hammaste arv ning nende omavaheline haakumine on väga oluline. Hammasülekanne tekib siis, kui kaks või enam hammasratast koos liiguvad ning üks hammasratas “annab teisele hoogu” ehk aitavad üksteist. Ülekande eelistest ja puudustest Read more about Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 8[…]