Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 8

Kaheksas nädal (28.-30. oktoober 2019) teeb kokkuvõtte hammasülekandest ning paneb proovile noorte iseseisvad ehitusvõimed (PDF ja PowerPoint).

Sissejuhatuseks palusin noortel võrrelda erinevaid hammasrattaid ning selgitasin, et hammaste arv ning nende omavaheline haakumine on väga oluline. Hammasülekanne tekib siis, kui kaks või enam hammasratast koos liiguvad ning üks hammasratas “annab teisele hoogu” ehk aitavad üksteist.

Ülekande eelistest ja puudustest rääkisin väga lühidalt ning taaskord tunnen, et neid slaide peaks täiendama piltide abil, mis teeks lihtsamini selgitatavaks ning arusaadavaks slaidid.

Näidete puhul arutasime, et millistest masinates hammasrattaid kasutatakse ning mis mõtted noortel endal tulid.

Kiiruse ja jõu muutumise juures selgitasin võimalikult lihtsalt, et väiksem annab suuremale jõudu ning suurem väiksemale kiirust. Paludes tuua ka näited, et mis on väike, aga tugev ning mis suur, aga kiire. Hea on siia lugeda ka luuletust, mis minu mäletamist mööda peaks olema “Aatomiku” lasteraamatus:
Päeval paistab päike,
öösel kumab kuu.
Ise olen väike,
kuid mu jõud on suur.

Alles siis võtsime LEGO WeDo 2.0 karbid ning asusime ülesannet täitma. Kokku peaks karbis olema 12 hammasratast ning kindlasti asetada need karbikaane peale, et harjutaks detaile hoidma kohas, kust nad minema ei saa veereda.

Leheküljel 8 oleva ülesande selgitasin lahti ning siis asuti tegutsema. Täiesti tavaline on, et kõiki nõutud osi ülesandest ei suudeta täita, kuid eesmärk olgu pigem kõrge, et kõige nupukamatel oleks tegevust ning samas kogu aeg rõhutasin, et oluline ei ole kõik valmis saada, sest tegelikult aega vähe, vaid pingutada maksimaalselt ning pärast selgitada, mis jäi tegemata ja miks, sest see on suurepärane viis analüüsida oma tegutsemist.

Varsti ka video tehtud mudelitest 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga