Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 10

Kümnendal nädalal (11.-13. november 2019) läks päris paras aeg programmi osa selgitamisele ja katsetamisele ning mudel on selle võrra kergem ja lühem (PDFja PowerPoint).

Enne plokkide juurde asumist rääkisime üldiselt sellest, kuidas sõnumeid saadetakse ning mis võimalused selleks igapäevaelus on. Alles väikese jutuajamise järel liikusin edasi ning selgitasin, millised plokid on WeDo 2.0 tarkvaras sõnumite saatmiseks ning vaatasime näited ühe kaupa läbi ja noored parandasid sõnumid nii, et saatjalt jõuaks sõnum vastuvõtjasse.

Programmi slaididel võtsin aega ning selgitasin aeglaselt ja rahulikult kõik plokid ühe kaupa. Iga ploki juures uurisin kõige pealt noortelt, mida nemad sellest teavad ning vajadusel täpsustasin. Leheküljel 8 palusin kõigil tahvelarvutid võtta, programm järgi teha tahvlilt ning andsin katsetamise aega umbes 10 minutit. Peale seda lülitasime arvutite ekraanid välja ning keskendusime mehaanika poolele.

“Hamburger” ehitusmeetodi juures selgitasin, et hamburgerit on hea süüa, sest kõik on kahe saia vahel ning näpud ei saa mustaks ja mis olulisem – kõik on saia vahel kinni. Ehitamisel peab samuti jälgima, et klotsid oleksid korralikult kinnitatud ning hea on, kui klotse on mitu kihti. Koos tahvlilt ehitades otsimegi selliseid kohti ning pöörame tähelepanu, miks need vajalikud ehitamise juures on.

Kui mudel valmis, jäi noortel aega sellega mängida ja täiustada. Oluline on tähele panna selle mudeli juures, et ülekanne ei taha alati kõige paremini töötada. Väga oluline on, et kõik detailid oleks korralikult kinnitatud, mudel oleks sileda pinna peal ning kiirust peab ilmselt kõrgemaks panema (3 või enam). Mõnel juhul oli oluline näiteks ka detailide lisamine raskuseks.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga