Programmeerimise algõpe 3.-9. klass. Osa 8

Kaheksas nädal (4.-5. november 2019) tähistas suure mootori juurde jõudmist (PowerPoint ja PDF) ning algas sellest, et võrdlesime keskmise ja suure mootori olulisemaid erisusi. Lühidalt kokku võttes saame öelda, et keskmine mootor on kiirem, suur mootor võimsam.

Tuletasime veelkord meelde, et mootori ülesanne on võlli liigutamine, mille abil saame kõik muu liikuma panna. Sarnaselt keskmisele mootorile on Large Motor plokil väärtused ja valikud ning pordi valik. Portide puhul meeldetuletus, et juhtmed tuleb korralikult kinnitada, sest liiga tihti tuleb ette, et juhtme sisestamisel ei käi väikest klõpsu ning seega ühendust ka tekkida ei saa. Siin kohal on alati hea tuua näide mobiiltelefoni laadimisest, et kui juhet korralikult ei ühenda, siis aku laadima ei hakka.

Väike paus loengu/dialoogi formaadis tuleb lihtsa mudeli ehitamisega, mille ehitamise ja vabaprogemise peale luban tavaliselt 10 minutit. Edasi selgitan mootor sees/väljas valikuid, selgitan näidise ning kasutame nutiteleka taimerit, millel jookseb 10 minutit. Selle aja jooksul on noortel aega proovida ja katsetada ning kiirematel võimalus omi programme proovida või midagi põnevat ehitada. Samas hoian alati silma peal, et kui tundub, et keegi liiga kiiresti valmis saab, uurin just temalt lähemalt, et mis ta siis avastas katsete käigus.

10 minuti möödudes panema robotid kõrvale ning taimeril jookseb 5 minutit, mille käigus arutame, et mis noored katsetamise käigus avastasid ning mis on järeldused, mis tuleks kaasa võtta harjutusest.

Selle tunni materjalide peamised järeldusest võiksid olla järgmised:

  1. Osuti pöörlemise kestvus sõltub heli pikkusest – mida pikem heli, seda kauem liigub mootor, mida lühem, seda vähem.
  2. Osuti lõppasukoha täpsus sõltub tavaliselt kiirusest – mida kiirem kiirus, seda ebatäpsem.
  3. Kui kiirusele lisada miinus märk, siis hakkab mootor teisipidi liikuma.
  4. Ka kraadide ja pöörete juures on kiiruse ja täpsuse vahel seos.
  5. Selles programmis tuleb kasutada koma asemel punkti (näiteks 2.75, mitte 2,75).
  6. Huvi pärast võib näidata ka valemit: kraadid (degrees)/360 = pöörded (rotations)

Selle materjali põhjal võib jääda venitama ning kahe 90 minutilise kohtumise peale tegevust leida, kuid ma soovitan liikuda pigem kiiremas tempos, 90 minuti sisse tegevused ära mahutada ning siis pigem järgmiste materjalidega edasi liikuda.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga