Üheksas nädal (4.-6. november 2019) andis ülevaate kallutusandurist ning näitas, kuidas teha masinat, millel väga palju jõudu (PDF ja PowerPoint).
Enne kallutusanduri juurde asumist uurisin noortelt, mida nad mäletavad eelmisest andurist, mida kasutasime ehk liikumisandurist. Väike meenutamine just noorte enda poolt (mitte minupoolne jutt) on see, mis aitab paremini meelde jätta.
Kallutusanduri puhul rääkisime erinevatest asenditest ning kuidas selle abil saab teha näiteks pulti, nii nagu tänase mudeli puhul.
Programmis rääkisime igast jadast eraldi ning iga uue slaidi puhul uurisin, et mis on võrreldes eelnevaga muutunud. Niimoodi jõudsime leheküljele 6, kus selgitasin, et kõik programmijadad töötavad korraga ja selle abil saame teha nii, et olenevalt anduri asendist hakkab mootor liikuma kas ühte pidi, teist pidi või seisab.
Sissejuhatus selle õppetükiga on veidi pikem ning peale programmi räägime läbi ka mehaanika osa. Kuna mul on klassis ka lauaarvutid ning üks mu eesmärkidest on, et roboringis saadakse selgeks elementaarsed arvutiga seotud tegevused, siis selle õppetüki juures aitan noortel mälupulgalt tõsta arvutisse slaidid PDF versioonis. Kokkulepe on, et enne ei hakka keegi ehitama kui kõigil on juhend olemas.
Selle mudeli ehitamine võtab aega ning noored leiavad ka tegevust päris pikaks ajaks.
Tegutsedes märkasin, et programmi võiks lisada ka kiiruse plokid, sest antud hetkel on silla kontrollimine päris keeruline, isegi kui tiguülekanne masina aeglaseks teeb. Samuti võiks olla igas jadas erinev heli, mis annaks noortele märku, milline jada hetkel töötab.