Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 5

Sel korral alustan hoopis nummerduse selgitamisest. Kuigi tegemist minu neljanda blogipostitusega, siis pealkirjaks on 5, sest nummerdan need slaidiesitluste numbrite järgi ning kuna neljanda osaga huviringi ei olnud (toimus hoops Turvalise interneti koolitus), siis ka vastav postitus hetkel puudu jääb.

Viiendal nädalal (30. september kuni 2. oktoober 2019) rääkisime elektroonikast ning noored pidid ise vastavalt ette antud parameetritele välja mõtlema, ehitama ja programmeerima roboti (PDF ja PowerPoint).

Kuigi elektroonika komponente siin ja seal olen maininud, siis sel nädalal kirjeldasin neid kõiki lähemalt. Kontrolleri juures küsisin iga osa vajalikkuse kohta (miks lüliti, miks valgustus, miks pistikupesad, miks aku/patareid). Mootori juures kordasime mitmeid kordi üle, et mootor paneb midagi liikuma ning andurid koguvad infot (kallutusandur saab aru, mis suunas seda kallutatakse ning liikumisandur sellest, kas miski lähemale/kaugemale selle ees liigub).

Rihmülekande juures iga detaili juures (rihmaratas, ristvõll, rihm) lasin noortel meenutada, mis värvi on LEGO detailid nende karpides. Rihmarattaid on siniseid, valgeid, halle ja kollaseid; ristvõlle musti, hele- ja tumehalle, punaseid (saab kasutada ka beeže); lõputud rihmad on kollased ja punased.

Eeliste ja puuduste juurest libisesin üle, sest slaidid on lihtsalt väga kehvad, aga kiiresti rääkisin, et mis puudused ja mis eelised, kuid tegelikult peaks need slaidid olema ka rohkem piltide baasil nagu näited, mis väga peale läksid noortele, sest põnev oli vaadata erinevaid võimalusi.

Kettülekande puhul mainisin, et meil WeDo 2.0 karbis otseselt õigeid detaile ei ole, aga kes soovib proovida, saab asendada õiged detailid hammasratastega ning katsetada.

Stardist/stopist ja arvuti/tahvli ühendamisest libisesin üle sõnadega, et seda te ju oskate ning pole vaja korrata, mille peale tuli kisakoor “jaaaaaaaaaaaaah”. Aga need slaidid on olulised, kui peaks uued noored liituma, mida oktoobri alguses minul veel juhtub ning lihtsalt luua taaskord seos, et enne mängimist peab ühendama kaks seadet ära (see ununeb veel oktoobri lõpuski osadel).

Soojendusülesanne ehitamisele oli detailide välja otsimine. Just sellepärast, et enne kui ehitama hakkaksid, oleks neil kõige olulisemad detailid silme ees ja eraldatud. Muidu võib juhtuda, et hakatakse hoogsalt ehitama suurt mudelit, millele lõpuks üritatakse mootor ja ülekanded juurde pookida. Kui neil aga vajalikud detailid karbikaane peal ootamas (kaane äär hoiab maha/laiali veeremast), siis on suurem tõenäosus, et alustatakse ülekande ehitamisest. Selleks umbes 5 minutit andsin ning lehekülg 13 slaid neil “spikriks” oli. Peale otsimist näitasin veel enda karbist, kui palju detaile leidsin (üle viiekümne peaks neid olema).

Lõpuks jõuame ka ehitamiseni ning olenevalt sellest, mis tempos on olnud võimalik liikuda, jääb ehitamiseks umbes 30-40 minutit ja näituse+pildistamise/filmimise+koristamise jaoks 25-30 minutit.

Pisike video tehtud mudelitest asub Youtube’s, kliki siia.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga