Mänguline robootika 2.-3. klass. Osa 1

2019/2020 hooajal (ehk siis sel õppeaastal) annan endast parima, et iganädalaselt teha lühike ülevaade sellest, kuidas enda loodud Mängulise robootika 2.-3. klassi materjale kasutan.

Laagri Roboringi kontseptsiooni kujunemine on olnud aastatepikkuse töö tulemus. Kuigi algusest peale on olnud süsteem väga sarnane, siis materjalid on aasta aastalt muutunud ning lõpuks viiendaks tegutsemisaastaks olen saanud valmis 2.-3. klassi rühma jaoks esimese 15 kohtumise ehk siis esimese poolaasta materjalid.

Mängulise robootika 2.-3. klassi rühm on ettevalmistav rühm Programmeerimise algõppeks, mis omakorda on ettevalmistuseks Projektõppe jaoks. 2.-3. klassi rühmas osalenud noor on saanud põhiteadmised robotite programmeerimise ja ehitamise kohta, lisaks kuhjaga tiimitöö oskusi ning FLL JR. kogemuse, mis annab talle võimaluse järgmisel õppeaastal liikuda edukalt edasi Algõppe rühma.

Grupi maksimaalne suurus on 16 noort ning Laagris need grupid tavaliselt ka täitunud on. Eelnevatel aastatel on huvi suur olnud ning selletõttu sel aastal avasime täiendava rühma ehk kokku kolme päeva peale kolm gruppi ja seega kokku 48 noort selles vanuserühmas osaleda saavad.

Esimesel nädalal (2.-4. september 2019) alustasime kohe esimesest osast ehk „Sissejuhatus robootikasse“ (PDF ja PowerPoint). Kuna noored tavaliselt on erinevatest klassidest ning üksteist ei tunne veel, siis võtame tutvumise peale rahulikult aega ning räägime slaidid põhjalikumalt dialoogi vormis läbi. 25-30 minutit selle tegevuse peale ei ole üldse liiga pikk aeg. Edasi tutvume tahvelarvutitega 15-20 minutit, aga robootikakomplekti juurde ei võta. Arvutite puhul räägime seadmete hoidmisest, turvalisusest, avame programmi, teeme vabaprogrammeerimist ning lõpetuseks sulgeme tahvelarvuti ja asetame oma kohale tagasi. Lõpuks võtame LEGO WeDo 2.0 komplektid ja ma selgitan lühidalt, kuidas seda korras hoida (igal detailil oma koht) ning peale seda toimub vabaehitus. 10 minutit enne kohtumise lõppu algab meil koristuse aeg ning siis palun noortel karbid korda teha, töökoht korda seada ning kui nad arvavad, et kõik on korras, siis vaatame nendega koos karbid üle (noored tulevad minu laua juurde). Esimesel korral aitan mina neil karbi korda teha, järgnevatel nädalatel saadan neid ise korda tegema. Kuna samu komplekte kasutavad kolm rühma, siis on oluline, et karbid oleksid hästi hoitud.

Järgmisel nädalal võtame ette materjalidest teise osa, pöörame tähelepanu karbi korrashoiule ning tahvelarvuti turvalisusele ja ehitame esimese liikuva roboti.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga