Esimese asjana mainin, et peatükk 5.1 võib täiesti vabalt vahele jätta, sest võistluste osas pole see oluline ning neid teadmisi väga tihti just vaja ei lähe, kuid kui pakkusin enda esmaspäevase grupi noortele, et kas jätame vahele, siis ülekaalukas võit läks selle peatüki õppimisele ehk noortel tundub huvi selle teema vastu.
Viiendaks nädalaks (7.-8. oktoober 2019) võtsime ette peatükk 5.1 (PowerPoint ja PDF), mis sisaldas mitmekülgset veebis tegutsemist ning Sound Editori abil helipala tükeldamist ja selle ettekandmist EV3 roboti abil.
Sellel kohtumisel toimusid slaidide vaatamised ning kaasa tegemised üpris paralleelselt. Esimese slaidi abil tegin kiire tutvustuse, et Sound Editor on heli redigeerija ehk toimetaja, mille abil saame kas mikrofoniga heli salvestada või siis eelsalvestatud faili võtta ja seda ise sobivaks EV3 jaoks teha. Slaidi lõpus palusin ka noortel Mindstorms ja Sound Editor avada. Pane tähele, et enne Sound Editori avamist tuleb avada või luua projekt (project). Mõned minutid lasin noortel helisid salvestada ja kuulata ning proovisime leheküljel 3 olevad tööriistad ühe kaupa läbi. Neljandal leheküljel küsisin küsimusi ning noored vastasid ja nii said kõige olulisemad asjad läbi korratud.
Viiendal leheküljel näitasin videot ning selgitasin samal ajal, mis videos toimub: ava Sound Editor, ava helifail, tee laulu osa lühemaks kui 10 sekundit, salvesta 01 nimega, tee laulu teine osa lühemaks kui 10 sekundit (liiguta alati vasakut redigeerijat üle parema, nii jääb eelneva faili lõpp ja uue faili algus samasse kohta), salvesta 02 nimega jne. Loodud failid asuvad heli ploki Project Sounds kaustas. Oluline on teada, et loodud failid on kasutatavad ainult seal projektis, kus nad loodud on (projektide vahel ei ole võimalik Sound Editori faile liigutada).
järgmist ülesannet on võimalik lahendada kahte moodi. Üks võimalus on arvutisse mingi helifail panna ja noored saavad seda kasutada ülesande lahendamiseks. Teine võimalus, mida ise kasutasin, on õpetada, kuidas veebibrauser avada 2 vahelehte, ühes minna Youtube’i, teises otsida Youtube converter (Google search) ning kasutada seda alla tõmmatud muusikapala ülesandes. Selle meetodi juures rõhutasin, et on väga oluline seda kasutada vaid hariduslikel eesmärkidel ning kindlasti peab kommentaari kasutades oma programmi kopeerima lingi, kust helifail saadud on.
Heli+Valgustus ülesannet lahendasin vaid mõned noored, sest seda kohustuslikuks ei teinud, vaid andsin võimaluse taaskord kiirematel kas ise mingeid programme välja mõelda, ehitada midagi põnevat või lahendada lisaülesanne. Kuna noored peamiselt paarides töötasid, siis julgustasin neid erineva muusikamaitse puhul mõlema lemmiklaulu “tükeldama”, et mõlemad saaksid enda lemmikut robotis kuulata.
Nüüd hiljem mõtlen, et kuna see ülesanne ei võtnud tervet kohtumist ja aega jäi pigem üle, siis võiks siia kohtumisse lisada, kuidas nii robotist kui arvuti abil projekte kontrollerist kustutada, sest tegemist vajaliku teadmisega, mida tihti vaja läheb, kuid kuskil sellele spetsiaalselt tähelepanu ei pööra.